امسال نیز هیئت‌های یزدی از مدت‌ها قبل تمرینات خود را در هر محله شروع کرده و حالا با آغاز ماه محرم، مسجد و حسینیه و تکیه‌های هر محله میزبان این  هیئت‌های عزاداری است.

در سال‌های اخیر سبک متفاوت اشعار آیینی و نوحه‌های یزد بسیار مورد توجه قرار گرفته، به همین علت با آغاز محرم نه‌تنها مردم یزد که مردم ایران منتظر نوحه‌های متفاوت یزدی‌ها هستند و بر همین اساس حضور مداحان و نوحه‌خوانان را در هیئت‌های مختلف رصد می‌کنند.

خبرها حاکی از این است که هیئت‌هایی مانند کوی امامزاده جعفر، باغ گندم، آزادشهر، شیخداد، چهار منار، مسجد جامع، نینوا صفائیه، فرات، نعیم آباد، کوی علیا،  اکبرآباد و... با نوحه‌خوانان قبلی خود همکاری می‌کنند. این در حالی است که برخی از مداحان و نوحه‌خوانان، امسال همکاری خود را با هیئت‌های متفاوت از هیئت سال قبل آغاز کرده‌اند.

برخی از خوانندگان و نوحه‌خوانان نیز پس از چند سال دوباره با هیئت‌های یزدی همراه شده‌اند از جمله: بامداد فلاحتی پس از چند سال غیبت، امسال با هیئت آبشور همکاری دارد. سید هاشم فلاحی امسال به کوشکنو پیوسته است. فرهاد سعادتمند در هیئت شاه ابوالقاسم و برادران مجری که سال گذشته برای آبشور نوحه‌خوانی کرده‌اند امسال در هیئت عطش چاه ملکی خواهند بود.

علی سهیلی فر در هیئت کوچه بیوک نوحه‌خوانی خواهد کرد. وحید احرامیان به هیئت سرجمع و حمید استادیان و میلاد شایق به یعقوبی رفته‌اند. نقیبی نوحه خوان قبل محمدآباد با هیئت سر دوراه و صفارچی با مصلی عتیق همکاری‌شان را آغاز کرده‌اند. حسنی از سجادیه به هیئت جوادالائمه پیوسته و سید احسان میرزا خلیلی که سال گذشته در هیئت اهرستان بود امسال برای پشت باغ نوحه‌خوانی خواهد کرد. رضا تقی‌زاده از گلچینان به هیئت علی‌اکبر کوی حنا رفته است. همچنین سید حسین فلاحتی و فرزندش سید علی امسال برای هیئت عزاداری خلف خانعلی نوحه‌خوانی خواهند کرد.