اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر محدودیت یا حذف دو هیئت برای اجرای عزاداری در شهر یزد، ضمن  تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران با وفایش، اعلام کرد: تمام هیئت‌های عزاداری استان در حال فعالیت و اجرای مراسم نوحه‌خوانی و سینه‌زنی در حسینیه‌ها و تکایا بوده و فعالیت خود را نیز در فضای مجازی منتشر می‌کنند

 قابل‌ذکر است هیئاتی که تمایل دارند اجرای آنها در بخش زنده شبکه سیمای استانی پوشش داده شود می‌بایست باتوجه‌به شرایط و معیارهای سازمان صداوسیما از قبل هماهنگی‌های لازم را با سازمان تبلیغات و صداوسیمای استان داشته باشند.

از بین بیش از ۷۰ هیئت عزاداری که هماهنگی لازم را برای اجرا در پخش زنده انجام داده‌اند صرفاً دو هیئت علی‌رغم اینکه درخواست پوشش پخش زنده را دارند اما از انجام این هماهنگی‌ها قبل از اجرا، امتناع می‌نمایند که به طور طبیعی در برنامه پخش زنده قرار نگرفته‌اند.

اداره کل تبليغات اسلامی استان یزد ضمن تأکید بر این موضوع که این دو هیئت در روزها و شب‌های گذشته در مراسم متعددی در حسینیه‌ها و تکایا اجرا نموده‌اند. از مردم دارالمؤمنین یزد و هيئات عزاداری و عزاداران حسینی که در زنده نگه‌داشتن آئین‌های اصيل عزاداری يزد و پاسداشت فرهنگ و هدف قیام سیدالشهدا علیه‌السلام تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی کرد.